Sunday 22 August 2010

lookbook love - The Kooples a/w 2010

(English below)

Já havia falado que adoro o conceito da The Kooples (isso sem falar no nome!) e, como sempre, eles não me desapontam. Saíram as fotos da nova coleção e eu adorei. A impressão que me passou dessa coleção é que ela foi totalmente inspirada em Caleb Followill (vocalista do Kings of Leon) e sua namorada, a modelo Lily Aldridge. Porque, olhando as fotos dos dois, não parece que a coleção foi feita para o armário deles?

I have already said here about how I love the concept behind French brand The Kooples (not to mention their name!) and, as usual, they didn't let me down. The impression I get is that they made this collection inspired on Caleb Followill (lead singer of the Kings of Leon) and his girlfriend, model Lily Aldridge. By looking at their pics below (and some other pics of Caleb on stage) you can see the outfits are a perfect fit to their wardrobe.


















Outra pessoa que me vem à mente que provavelmente adoraria essa coleção é Brandon Flowers, vocalista do The Killers. Flowers é chegado numa gravatinha borboleta e em ternos com estilo do final do século 19, início do século 20. Ou seja: coleção bem direcionada ao público rocker, com um toque anos 70 porém mais clássico e menos disco/hippie.

Another person that springs to mind is Brandon Flowers, frontman of The Killers. Flowers loves a quirky tie and suits that evoke a late 19th, early 20th century. Clearly the collection is rock-oriented; it does have a 70s touch to it, but it's more towards a classic look and less disco/hippie.














Eu não sei se eu sou viesada (porque eu *aaaaamo* um look rocker) mas eu realmente gostei dessa coleção. O pessoal da The Kooples deveria abrir uma loja na Espanha - ou pelo menos entregar pra outros países - porque eu definitivamente viraria uma cliente fiel.

I don't know if I'm biased (cause I *loooove* a rocker look) but I really like this collection. The crowd from the Kooples should really open a store in Spain - or at least deliver outside of France - cause I'll definitely be a faithful customer.

0 comentários - Comente aqui!:

 
BlogBlogs.Com.Br